Kuopus vaihtoi sivupohjani talvisempaan. Pohja on Kikiltä. Hänen nappinsa laitoin tuonne sivuun, mutta siinä ei vielä ole suoraa linkkiä (en nimittäin osanutkaan, joten odottelen kun esikoinen jaksaa herätä...).
Olen taas laittanut hiukan lisää joulua kotiimme. Teen sitä pikkuhiljaa, sillä aikapaljon on laitettavaa; koti saa aina uuden jouluisen lookin ja mm. lasivitriniin vaihdan erilaisia punaisia astioita. Joululaatikoitani availlessa katselin, että, on punaista ja kultaa, sinistä ja hopeaa... -ja täksi jouluksi olen ostanut valkoisia koristeita!! Meillä ei siis ole vielä kuusta koristeltuna, kokeilin vain kuusenkoristeita tuohon sypressiin...

                              1100928.jpg

Keittiöön tein tällaisen asetelman:

                             1100841.jpg

Makuuhuonekkin sai jo joulua; punaiset sivuverhot, valkoiset pitsiverhot, Pentikin nalle ikkunalaudalle ja tietenkin kynttelikkö.

                     1100106.jpg

Sängyn päälle tyynyjä sekä huopa.

                     1100109.jpg

Yöpöydille vaihdoin joskus aikoinaan kirpparilta löytämäni punaiset vekki-varjostimet.

                             1100108.jpg

Meillä vietettiin eilen pikkujoulua. Kuuntelimme joulumusiikkia, söimme jouluruokaa ja myöhemmin vielä nautimme tuoksuvasta ja lämpimästä glögistä.
Tonttukin oli käynyt tuomassa pihapenkille pienen lahjapussin... ;-)  Nuoriso (siis molemmat poikani sekä kuopuksen tyttöystävä) sai hupi-mukit (nuoripari Viivi ja Wagner aiheiset ja esikoisen mukissa kerrottiin 10 hyvää syytä juoda kaljaa kahvin sijaan... ) joissa namia, mies hienon pullon saksalaista olutta sekä Black Horsen polvipituiset alkkarit. Leeviäkin oli tonttu muistanut, hän sai kalkkunanleikettä. Minun olisi varmaan syytä kiinnittää huomiota käytökseeni näin joulun alla, -sillä tonttu ei tälläkertaa muistanut minua... ;-) (olen tainnut olla tuhma...) Se tosin ei minua haittaa, minulle paras lahja oli nähdä se toisten into ja ilo. Antamisen ilosta olen aina nauttinut.
Siitä pääsenkin seuraavaan aiheeseen! Olen kyllä joskus vannonut, etten enää arpajaisia järjestä, kun haluaisin antaa palkinnon kaikille, mutta en todellakaan voi! Siitä huolimatta järjestän nyt pienet pikkujoulu arpajaiset. Osallistua voi kommentoimalla tähän postaukseen, esim. kertomalla oletko satunnainen sivuillani kävijä vai vierailetko vakituisesti täällä. Aikaa on keskiviikko iltaan kello 23.00 asti. Torstaina, itsenäisyyspäivänä yritän ehtiä suorittamaan arvonnan. Palkinnoksi en lupaa mitään omatekemää, mutta jotakin jouluista. Onnea matkaan! 

                             1101248.jpg